wtorek, 16 grudnia 2014

Folkemuseum w Oslo.




Folkemuseum czyli Norweskie Muzeum Ludowe( muzeum i skansen) na półwyspie Bygdøy to jedna z największych atrakcji w Oslo. Na jego terenie znajduje się 155 budynków norweskich miast i wsi głównie  XVII - XIX oraz kościół z XIII wieku.
Wiele razy się tam wybierałam, ale dotarłam dopiero w tym roku za sprawą Julemarked czyli świątecznego kiermaszu .
Nie jestem fanką tego typu spędów i raczej omijam je z daleka, ale ten na terenie muzeum to rzecz wyjątkowa. Większość historycznych budynków prezentowała zwyczaje świąteczne danej epoki i serwowała potrawy wykonywane w tradycyjny sposób. Szkoda tylko,że śniegu zabrakło.


 Wyrabianie (jak dla mnie) chlebo-naleśnika z XVII wiecznej receptury .







Przed chatą i na chacie.





Komuś burgera z łosia? Ja się jakoś nie mogę skusić.


Na koniec pragnę wszystkim polecić z okazji zbliżających się dni, przenieść się kiedyś na chwilę kilka wieków wstecz ;)

2 komentarze:

  1. Ale klimatycznie! Lubię takie miejsca - jakoś tak w nich... spokojniej, bez tego współczesnego biegania nie wiedzieć po co na co. No i ten chleb... Aż dostałam ślinotoku...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedyne czego brakowało,to śnieg, który spadł dzień później;)

    OdpowiedzUsuń